تبلیغات

loading...

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
0 2242 aniaz
0 1729 aniaz
0 1630 aniaz
0 1528 aniaz
0 1522 aniaz
0 1629 nina
0 1539 nina
0 1494 nina
0 1543 nina
0 1455 nina

بیوگرافی و مصاحبه با هومن حاجی عبداللهی

1187 بازدید

بیوگرافی و مصاحبه با هومن حاجی عبداللهی

بیوگرافی هومن حاجی عبداللهی

هومن حاجی عبداللهی متولد ۲۳ تیرماه ۱۳۵۴ است , حاجی عبداللهی گوینده , بازیگر , کارگردان , نویسنده و عروسک گردان و دوبلر است , متاهل است و همسر وی سلیمه قطبی از مجریان رادیوست , وی دیپلم ریاضی و فیزیک، دیپلم گرافیک رایانه‌ای، انصرافی رشته تئاتر تهران مرکز (سال ۱۳۷۲) بوده‌است. وی در سال ۷۱، تئاتر نصر لاله زار را اجرا کرد و سپس در تالار مولوی و تئاتر شهر، تئاتر تک پرسوناژ را به نمایش گذاشت. در سال ۱۳۷۹ در سالن شماره دو تئاتر شهر، خسیس مولیر را اجرا کرد, وی کار خود را با رادیو از سال ۱۳۷۳ به صورت نیمه حرفه‌ای (نوازندگی ضرب برای قطعات ریتمیک برنامه صبح جمعه با شما) شروع کرد و از سال ۱۳۷۷ به طور حرفه‌ای کار با باشگاه رادیویی جوان را آغاز کرد و اکنون به کارهای نویسندگی، کارگردانی، بازیگری، گویندگی و گاهی سر دبیری نیز فعالیت می‌کند.وی اجرای حدود پنج هزار ساعت برنامه زنده رادیویی در شبکه فرهنگ، ورزش، شبکه سراسری، رادیو تهران، رادیو سلامت، رادیو تجارت و برنامه صبح جوان در رادیو جوان را نیز در کارنامه ی خود دارد. وی فعالیت خود، در تلویزیون را از سال ۱۳۷۱ با سریال سیاهی لشکر آغاز کرد. وی در حال حاضر به اجرای مسابقه و عروسک گردانی شخصیت پنگول در برنامه کودک می پردازد.

ادامه در ادامه ی مطلب.......


زمینه فعالیتبازیگر، کارگردان، مجری، نویسنده، گوینده
ملیتایرانی
تولد۲۳ تیر ۱۳۵۴
سال‌های فعالیتاز ۱۳۷۱ تا اکنون
همسر(ها)سلیمه قطبی
فرزندانندارد

 

حاجی عبداللهی رمز موفقیت خودش را صداقت بامردم میداند که همیشه بدون ماسک و نقاب جلوی دوربین ظاهر شده و همانی است که در زندگی شخصیاش است….
هومن حاجی عبداللهی همان صداپیشه عروسکهای محبوب کودکان چپل و پنگول است. او در این سالها نه تنها با صداپیشگی عروسکهای مختلف توانسته محبوبیتی باری خوش کسب کند، بلکه اجرای خوبی هم از او در برنامههای و مسابقات شاهد بودهایم.
حاجی عبداللهی رمز موفقیت خودش را صداقت بامردم میداند که همیشه بدون ماسک و نقاب جلوی دوربین ظاهر شده و همانی است که در زندگی شخصیاش است. گفتوگوی ما را با او در پی میخوانید.

شما اجرای مسابقه «گوی طلایی» را برعهده دارید که شرکت کنندگان آن دانشآموزان و دبیرستانیها هستند. نوع اجرا و ارتباط خوبی که با بچهها برقرار میکنید تاخودآگاه این حس را در مخاطب بهوجود میآورد که کودک درونتان زنده است. چطور شد به این نوع اجرا رسیدید؟ اجرایی که به دور از رفتارهای تصنعی باشد.
سعی کردهام آنطور که در زندگی شخصیام هستم جلوی دوربین ظاهر شوم. هرگز ماسک و نقاب نزدهام و رفتارم تصنعی نبوده است. معتقدم مجری باید از جنس مردم باشد، به همین دلیل همیشه تلاش کردهام صادق باشم. اگر کسی من را در زندگی اجتماعیام بشناسد، میتواند شهادت بدهد که من در زندگی خودم هیچ فرقی با جلوی دوربین ندارم. هرگز نقشآفرینی نکردهام. خوشحالم مردم نیز من را اینگونه باور کردهاند.

وقتی دیالوگهای محبتآمیز مردم بهویژه بچهها را در خیابان میشنوید، چه حسی پیدا میکنید؟
وقتی مردم نسبت به من لطف دارند و حرفهای خوب و دوستداشتنی به من میزنند، خیلی خوشحال میشوم و خدا را شکر میکنم که توانستهام جایی در دل مردم برای خودم باز کنم. فکر میکنم دلیل این محبوبیت صداقتی باشد که با مردم دارم و به دو ر از کلک و رفتارهای تصنعی کارم را انجام میدهم.

وقتی قرار است شما اجرای یک برنامه را بپذیرید باید آن برنامه چه ویژگیهایی داشته باشد تا شما را ترغیب کند اجرای آن را بپذیرید؟
برای من، مدیر گروه و تهیه کننده خیلی مهم است. باید از قبل بدانم که میخواهم با چه کسانی کار کنم تا ببینم میتوانم با آنها ارتباط برقرار کنم یا نه. اگر این حس در من به وجود بیاید و برنامه حرف تازهای برای مخاطب داشته باشد، اجرای آن را قبول میکنم.
البته باید به نکتهای هم اشاره کنم؛ مسابقات عصر گاهی شبکه تهران با اجرای آقایان حسینی، رفیعی و… ادامه داشت تا اینکه در اجرای آن وقفهای افتاد و پس از آن در سال ۸۶ من اجرای مسابقه تلفنی «پشت خط» را به تهیهکنندگان خیلی خوب سازمان صداوسیما هستند و من با او در کار خیلی راحت هستم.

او چه ویژگیهایی دارد که در صحبتتان تأکید کردید کار با او راحت است؟
مهندس باغی به شعور مجری احترام میگذارد و دست او را باز میگذارد تا بتواند خلاقیت خود را نشان دهد. مدیریت خوبی در کار دارد و همه این معیارها باعث شده که من با او راحت باشم و بتوانم کا کنم.

مگر تهیهکنندگان هستند که مانع خلاقیت مجری شوند؟
بله، تهیهکنندهای داریم که میترسد یا تهیهکنندگانی که فقط ذهن خودشان را بهعنوان ذهن برتر قبول دارند و مرتب از گوشی مجری به او دیکته میکنند به چه کسی جایزه بدهیم یا ندهیم و… متأسفانه از این تجارب تلخ داشتهام.

اما شما در سابقه «گوی طلایی» کمک زیادی به بچههای میکنید تا برنده شوند.
بله، چون تهیهکننده خوبی داریم. در ضمن چرا نباید شرکتکنندگان برنده شوند. من سعی میکنم به آنها کمک کنم تا برنده شوند. به هرحال بودجهای در اینباره درنظر گرفته شده و ما هم بنا به سقف درنظر گرفته شده، سعی میکنیم کمک کرده و جایزه بدهیم. به هر حال فردی که زنگ میزند انتظار دارد با یک خاطره خوش گوشی تلفن را بگذارد. بنابراین چه بهتر که برنده شود.

برخی مواقع سئوالات خیلی سادهای در این مسابقه مطرح میشود. به نظرتان مطرح شدن چنین سئوالاتی باعث نمیشود رقابت میان شرکتکنندگان کم شود؟
من بعضی مواقع میخواهم موهایم را از دست شرکتکنندگان بکنم. کچل شدم از بس که حرص خوردم. گاهی همین سئوالات ساده را هم شرکتکنندگان پاسخ نمیدهند.
از سوی دیگر این مسابقه در گروه تفریحات و سرگرمی شبکه تهران تهیه میشود و برای بینندگان شاد و سرگرمکننده است. ضمن اینکه سعی میکند اطلاعات عمومی بینندگان را هم ارتقا دهد. در مجموع شرکت کنندهای که برای مسابقه تلفنی تماس میگیرد. دوست دارد جایزه بگیرد و به همین خاطر تلاش میکند.

 

منبع مصاحبه : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ


Admin

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود

دیدگاه شما از مطلب بالا چیست؟

کد امنیتی رفرش

به نکات زیر توجه کنید

  • پسورد کلیه فایل ها عبارت "http://sinafathi14.rozblog.com/" می باشد.
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.